استاد مطهری: احتیاج زیادی به تعریف ندارد. جمهوری اسلامی از دو کلمه مرکب شده است کلمه جمهوری و کلمه اسلامی.کلمه جمهوری شکل حکومت پیشنهاد شده را مشخص میکند و کلمه اسلامی محتوای آن را. میدانیم که حکومتهای دنیا چه در گذشته و چه در حال حاضر شکلهای مختلفی داشتهاند از قبیل حکومت فردی موروثی که نام آن سلطنت و پادشاهی است یا حکومت حکیمان، متخصصان فیلسوفان و نخبگان که اریستوکراسی نامیده میشد و یا حکومت متنفذان، سرمایهداران و قس علیهذا. یکی از این حکومتها حکومت عامه مردم است یعنی حکومتی که در آن حق انتخاب با همه مردم است، قطع نظر از اینکه مرد یا زن سفید یا سیاه، دارای این عقیده یا آن عقیده باشند ادامه مطلب ...
عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به شخصیت و اندیشه والای شهید مطهری، اظهار داشت: روشنگری شهید مطهری در دوران انقلاب، مردم را با اصول انقلاب اسلامی آشنا کرد و پایههای نظام جمهوری اسلامی ایران را مستحکم ساخت.به گزارش خبر معارف ،"مرتضی آقاتهرانی" شهید مطهری را یکی از بزرگترین و برجستهترین علمای ایران اسلامی دانست و گفت: شهید مطهری، فقیهی وارسته و فیلسوف بود که در کنار و همراه با مردم و جامعه، برای اسلام و انقلاب اسلامی جان فشانی و فداکاری کرد.آقاتهرانی با اشاره به شخصیت والا و تأثیرگذار شهید مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری زمان و مقتضیات جامعه را به خوبی درک میکرد
کلامی دارد امام صادق(ع) که بسیار کلام بزرگی است . حدیثی است در " کافی " ، در ضمن آن حدیث این جمله است: « العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس » یعنی کسی که زمان خودش را بشناسد و بفهمد و درک کند ، امور مشتبه و گیج کننده به او هجوم نمیآورد . کلمه "هجوم" را ما در عرف فارسی خود در مورد هر حمله شدید به کار میبریم، اما در عربی به معنی حملهای است که ناگهانی و در غفلت بشود و طرف را غافلگیر کند ادامه مطلب ...
معلم شهید مرتضی مطهری در اثبات معجزه بودن قرآن شیوه خاصی داشت و از شناختهای سهگانه قرآن به اصالتهای سهگانه و در نهایت به معجزه بودن قرآن منتقل میشد.به گزارش نمابه نقل از فارس، شهید آیتالله مرتضی مطهری به عنوان یکی از ستونهای فکری انقلاب اسلامی پیش و پس از وقوع آن، در کلیه مسائل نگاهی ویژه به تعلیمات قرآن کریم داشت و مطالب این کتاب را حاوی اساسیترین مسائل موردنیاز انسان و جامعه برای رسیدن به سعادت میدانست.مطهری در اثبات معجزه بودن قرآن نیز شیوهای خاص را پیگیری میکرد و از شناختهای سهگانه با عناوین شناخت انتسابی قرآن، شناخت تحلیلی و شناخت ریشهای آن به اصالتهای سهگانه با عناوین اصالت انتساب، اصالت مطالب و در نهایت اصالت الهی و معجزه بودن قرآن منتقل میشد.